Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2010 10:44 - НЯКОЙ ДА СЕ СМЕЕ СЛУЧАЙНО?..
Автор: saradiva Категория: История   
Прочетен: 15920 Коментари: 34 Гласове:
17

Последна промяна: 29.03.2010 21:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Получих писъмце на е-мейла си, в което моя приятелка, една от първите посетителки на блога ми, се опитва да се шегувка с историята на българите и "ролята на славяните при формирането на Българската държава" /Сякаш им е била първата!/. Шегата й обаче не става - звучи като средношколска смешка, тип "Комиците", и по-скоро ме натъжи, без да ме усмихне...

Днес си мислех: приятелката ми е весел и остроумен човек и винаги сме се забавлявали със закачките, които си пишем от години. Защо този път не се получи?!
Отговорът бе ясен:
За първи път "веселбата" бе потърсена в историята на България!..
А в нея има толкова много лъжа, предизвикваща българско възмущение и гняв, че като речем да се усмихнем, все до озъбване го докарваме...
............................................
 Много се нервя, когато някой нахилен от доволство еснаф, ме потупа успокоително по рамото и ми каже: "Не си хаби нервите за незначителни глупотевини! Това е история, сиреч минало! К,во толкова му се връзваш!"...
Разбрала съм, че убеждаването на такива "веселяци" в каквото и да било, извън техния еснафски свят, няма смисъл.

Но все пак ще пробвам:

 Ето нещо, което преди време ме потресе от дъното на българската ми същност, от цялото ми българско сърце - една бълвоч /не я наричам книга/, откъс от която прочетох в иначе доста добре списана статия на Никола Виденов. 
Четете и се възмущавайте и вие:
„… Оказва се, че в по-ново време историята на славяните се “дообогатява” от съвременни “научни публикации” … Най-ярко обаче това се вижда от излязлата през 1999 г. в Москва книга, водеща се за научно издание, озаглавена “ИМПЕРИЯ. РУС, ТУРЦИЯ, КИТАЙ, ЕВРОПА, ЕГИПЕТ. НОВАЯ МАТЕМАТИЧЕСКАЯ ХРОНОЛОГИЯ ДРЕВНОСТИ“ с автори акад. А. Т. ФОМЕНКО и Г. В. НОСОВСКИЙ, където на 752 страници се излагат потресаващи нови “открития” и “реконструкции” на историческите събития, с нова “концепция”. От цялата книга става ясно, че в основата на всичко и навсякъде по света са вече РУСИТЕ - като гръбнак и майка на славянството! Като база за научност Фоменко широко ползва Орбини /един от бащите на лъжата за славяните/, като дава всички извори, от които той се е ползвал, и прави етимологични заключения. Така спроред Фоменко се оказва, че... “ОРДА - это славянская рада, т.е. совет, или казачая орда” ( стр. 105), така научаваме (стр. 528), че хетите са ... казаци а в епохата на 19 династия в древен Египет воюват”... наемные войска КАВКАЗКО-КОЛХИДСКОГО прозхождения”, т.е. казаци. Освен това от стр. 534 научаваме, че “КИТАЙ- это просто одно из названий РУСИ-СКИТИИ или СКИФИИ” , а в имената на АССИРИЯ и СИРИЯ се криело името на... разбира се РУССИЯ!! На цветното приложение (илл. 15) се мъдри пояснението, че “Драгоценные нагрудые изображения, найденные в гробнице Тутанкамона, практически ... одинаковы с германскими и российскими гербами “( т. е. Египетската символика е също... руска(!), а германците също са славяни). От стр. 352 разбираме, че троянската война се води от.... «турецкие Отоманы, т. е. Казацкие атаманы», а етруските са разбира се «Эт-руски». На стр. 470 узнаваме, че в Рим и до сега се намира един от знаменитите паметници на «Эт-русского искуства - так называемая капитолийская волчица»( т. е. основателите на Рим са руски младежи), а китайците строят своята стена... разбира се за граница с Русия! От стр. 267 узнаваме, че възникналата през 14 век «огромная Русско-Турецко-Одрынскяя « Монголская» империя, по-видимому.... распалась на три основные большие часи: РУСЬ- православная, ТУРЦИЯ- мусульманская част империя и ... ЗАПАДНАЯ ЕВРОПА- католическо-латинская часть империи». На българите е отредена половин страничка ( на стр.342), с лаконичното и единствено според авторите логично пояснение: «Кто такие болгары? - Болгары пришли с Волги: ЭТО ДЕЛО ЯСНОЕ и скорее всего, Волгары, т.е. ...РУССКИЕ С ВОЛГИИ»...»
 Повече -

http://ziezi.net/1/pan.html

За да се ядосате още, ви информирам, че книгата може свободно да се закупи - он-лайн и в някои БЪЛГАРСКИ книжарници. Анотациите за нея могат да се прочетат навсякъде из и-нет.

Хвалби за книгата и на български език:

http://tatyana.hit.bg/materiali/nauka/n ... oria2.html

Много други българи – млади, възрастни и още по-възрастни, вероятно ще попаднат на тази бълвоч. Нищожна част от тях ще се възмутят като мен, но другите ще си кажат: "Я-я, виж ти, ами че ние, българите, всъщност сме били руснаци! ...Ура-а-а! Здравствуйте сново, братушки! ".....

А останалият свят, до който ще достигне „научният" "труд" на тези "неоисторици", какво ще си каже според вас?… 
..............
Та тъй де - някакси не можем да се шегувкаме, докато продължават да ни мачкат историята!

Днес важи правилото:
Ако те няма в Историята на света, те няма и в География му.
А географията е и икономика, и бъдеще... нали?
----
Един виц: Българин /като нас/ разказва за историята на древните българи на американския президент. Разказвал българинът за всичко, дето са имали Великите българи, разказвал, разказвал, и внезапно американецът погледнал часовника си и казал: Още пет минути ти ми говори за вашата история и ... вече няма да имате география" ...

Някой да се смее случайно?..
 

_________________

"Времето преобръща нас и ние преобръщаме времето." В. Левски






Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lado - Здравей, ще го преболедуваш Фом...
08.03.2010 10:55
Здравей, ще го преболедуваш Фоменко, и ще се смееш на глупостите му, както всеки, който поне малко поназнайва или се занимава с история. Да беше само той с дезинформацията си , аз лично щях да си го нося на рамо. Няма заплаха за нас от там - заплахата си е в нашите псевдоисторици, преписващи трудовете си оттук-оттам..
цитирай
2. lado - http://sites. google. com/sit...
08.03.2010 11:01
http://sites.google.com/site/runiyistoriabozman/notitia-dignitatum-bg

Относно понятията и смисълът с който са натоварени, този човек прави страхотни открития . Ако "славянин" има смисъл на човек, който слави Бога, или е носител на "Словото" по-лесно ли ще приемеш същността на понятието?
Излиза,че сме приели християнството много преди датата в учебниците.
А каква е етимологията на "Българин" ?
цитирай
3. saradiva - Яростта си не давам!
08.03.2010 11:08
Ладо, а другите народи какво - не са ли славели Бога?!?!?! Неми ли са били!
На мен не ми трябва нова измислица за успокояване! Нито пък искам да го "преболедувам" другаря Фоменко - той е болният, не аз!
Яростта си от лъжите не си я давам, нито искам да замлъква в мен!
Тя ме държи будна и нащрек - срещу нови лъжи!
И ме кара да търся, да чета и ДА МИСЛЯ!!!
С тези навързани на фльонга лъжи в историята ни трябва ПОВЕЧЕ МИСЛЕНЕ, ОТКОЛКОТО ЧЕТЕНЕ!
Иначе току-виж съм се успокоила, като тебе, Ладо!
цитирай
4. анонимен - браво сарадива
08.03.2010 12:57
браво сарадива! трябва нещата да се казват точно по този начин. трябва да се цели скалъпената ни история точно в десятката, която ни насадиха лумпените от КГБ.
думата славянин е измишлйотина и който се връзва, че има такъв етнос е пълен глупак. а който защитава тезата за измислените славяни е убиец на истината защото не може термин от 16 век да обозначава етнос който има хилядолетна история.
цитирай
5. анонимен - И аз беснея от лъжите в историята ни. ...
09.03.2010 12:47
И аз беснея от лъжите в историята ни. Все ни казват, че сме били монголци, иранци, китайци, азиатци и други подобни твари. Ама номерата им вече няма да минат на нашите продажни учени. На мен също не ми е смешно.
Поздрави.
цитирай
6. анонимен - САРАДИВА
09.03.2010 13:38
Благодаря за подкрепата на двамата анонимни!
Към първия:
За термина "славяни" ще пиша в следващия пост, заканила съм се и на "славянското море". Лумпените от трибуквената абривиатура са само едното зло. По-голямото са приятелите им в България - предатели и мижитурки, наричат се "учени", закичват ги с титли, за да пъддържат и продължават лъжите...
Към анонимен 2:
Пътят за премахването на лъжите за произхода ни започва именно с разобличаване на Голямата лъжа - славяните! В подписаните от БАН книжки е описано: "славянското море" залива Балканите, /но само до териториите на "гърците" - те са Светая светих цивилизаторите на света и не може голтаци да ги заливат/; след това се дотътря оскубаната кривокрака конница на ПРАбългарите. Славяните я насмилат /асимилират/ и ей ти я държавата СЛАВЯНОбългарска... А пък откъде е дошла конницата - някъде там от пущинаците в Азия. И почват българските любители-историци, подкокоросани от глупостите в книжките на БАН, да търсят прародината на номадите. Какви ли не глупости се изписаха... Ясно трябва да се разбере - Гърците нямат нищо против да има велики българи и Българии където и да било, но да е извън Балканите и Европа!!! Русия приветства всяка споменаване на "славяните" в нашата история. Това подчертава, че българите са братушки на русите, т.е. ПРИНАДЛЕЖИМ ИМ /Задунайская губерния/
Така че, колкото повече някой пришива на българите байраци с конски опашки, вълчи глави, тангри-мангри и прочее донесени "от девет азиатски кладенеца води", толкова по-усмихнати ще са нашите и чужди крадци на българската история. Трябва да разчистим историческия терен на Балканите от славянското море, за да стане ясно, че БЪЛГАРИТЕ ВИНАГИ СА СИ БИЛИ ТУК. Разселването им е НА ИЗТОК ОТТУК…
цитирай
7. kiarasoto - ПРИРОДАТА СЕ МЕНИ, НО ЗЕМЯТА И НЕБЕТО СИ ОСТАВАТ !
09.03.2010 20:32
Ако славяните са природа, то българите са земята.
Който не разчете името на своята родина,няма земя, нито небе над главата си.
В началото Бог създаде небето и земята, светлината и тъмнината, след това всичко останало.
Който се чуства българин знае,че идва от първото време.
Сила има българина, макар и срещу всички той пак оцелява.
Истината не може да бъде скрита. Тя е жива в сърцата ни.
цитирай
8. saradiva - ...и само добрите разчитат посланията на времето!
09.03.2010 20:46
Киара, красиво си го написала! Почувствала си силата на оставащите винаги Земя и Небе. Разчела си посланията!... Малцина ги виждат и само избраните прочитат...

А истината...
Истината е като подземен поток. Запушват изходите му, но той набира сила и изригва, разпръсквайки камъни от лъжи!
Не може да бъде скрита..
Тя разлюлава пулса на кръвта ни - нашата истинска българска същност...

Пращам ти усмивка - от първото време и с чистата светлина!
цитирай
9. kiarasoto - Заедно можем всичко !
09.03.2010 20:53
Благодаря ти !
Духът се е събудил и няма сила, която да го спре!
цитирай
10. saradiva - Събудени сме и сме заедно
09.03.2010 20:55
Затова съм тук!...
цитирай
11. mglishev - Не се изненадвай
10.03.2010 19:51
Шовинизмът не е от вчера. Вече адски много нации се оказаха "люлката на прогреса". Българи, руси, "македонци" (да, дори и братовчедите), иранци, британци... простотията по хората ходи, не по гората. И всеки се стреми да омаловажи или да си присвои чужди постижения.
цитирай
12. saradiva - Как си?
10.03.2010 20:01
Здравей, Глишев!
Събрахме се! Пак!

"Прежде юбо словене..."
цитирай
13. анонимен - Защо шовинизъм, а не патриотизъм ...
11.03.2010 16:36
Абе Глишев защо на Балканите всички държави вкупом наричат Българите шовинисти? Като погледнеш картата на Българската екзархия ще разбереш защо!
България е трън в очите на всичките си съседи именно с древната си история.
Фактите доказват, че люлката на Европеската цивилизация са Балканите и в частност България. Всеки чете историята на "Древните гърци" и никой от БАН не търси историята на Древните Българи! Тръгне ли някой да шуми и да търси корените на Древните Българи веднага е определян като "шовинист", а не като ПАТРИОТ! След като днешните гърци припознават ахейци и данайци като свои предци и не са шовинисти, то защо след като аз се самоопределям като наследник на бриги, одриси, беси и т.н. да съм шовинист?!
Глишев,тюркската теория за произхода на българите е измислена с цел да се внуши, че Българите са пришълци на Балканите и не следва да имат претенции за територия на Балканите. Така с тази теория Българите ги вкарват в миша дупка в една малка държавица. Ако имаме претенции за Македония, Западна и Източна Тракия, Северна Добруджа, всички вкупом скачат и ни наричат шовинисти.
Защо шовинисти, а не патриоти? Виж картата на Българската екзархия!
Ако искаш да видиш, ще видиш!
Глишев историята на България и на Българите не започва от 681 година, колкото и да му се иска на някой!
Тюркската теория за нашия произход иска да лиши нас Българите от законните ни права на местно коренно население тук на Балканите!
Това е! Нека да си го кажем!
Поздрави!
.......
Сарадива, само напред и успех в борбата на фронта за отстояване на Българското!

цитирай
14. mglishev - Честно казано,
13.03.2010 07:56
смятах, че само мъжете си губим времето с история.

@13: Ние също наричаме съседите "шовинисти" - и с право. И те, и ние сме такива.
Да, първата богата материална култура в Европа е от Балканите. И е предтракийска, а не на траките. Става дума за палеоевропейците от Варненския некропол. Както и културата на минойски Крит няма връзка с ахейските гърци.
Гърците днес все още говорят гръцки, който има пряка връзка с ахейския гръцки от линеар "Б". Но и те не са автохтонно население, защото и ахейците, и траките са само първата вълна на индоевропейските нашествия в Европа.
От траките нещо я е оцеляло до VІІ в., я не. А на Балканите българска държава е образувана тъкмо в VІІ в. За българи в Античността не се споменава. Това не бива да се пропуска.
И за траки в Средните векове не се споменава. Вместо това се говори за славяни и българи. Защо ли...
А тюрко-алтайската теория за произхода на българите, както и отделната теория за славяно-българския етногенезис на съвременната ни нация не са нито нови, нито пък могат да навредят на претенциите ни към нашите земи. Балканите са едни в 700 г. и съвсем други в 1870, когато е създадена Екзархията.
В крайна сметка повечето днешни европейски народи са наследили различни нашественици от епохата на Великото преселение. В това отношение българите, сърбите, маджарите, англичаните, французите и прочие имаме обща съдба.
цитирай
15. saradiva - За цитациите и рецитациите по учебник
13.03.2010 10:58
Глишев - учебниците и стотомниците Партиздат са на най-долния рафт на бибилиотеката ми, за да ги подритвам с крак всеки път, щом протегна ръка към книга. Пък ти не се отказа да ги цитираш, по-точно рецитираш! Като "Азбучна молитва". /Май с нея те слушахме веднаж на едно хубаво книжовно място, ама беше по-малък... Сега вече момчето е станало мъж:))/
цитирай
16. анонимен - ДжоСтаротокуче
13.03.2010 11:50
Той глишев сега пишел нов учебник Как монголците станаха българи. в паралел щял да разкаже и Как птеродактила е станал на щъркел :)) & о))
цитирай
17. анонимен - иво
13.03.2010 12:15
Пак ли почна да ни натрапваш брачедите си монголи, бе Глишев? Абе не разбра ли, че монголите са си монголи, а българите са си българи. Къде си видял монголско пони така да му се промени френологията, че да заприлича на Балкански кон от тракийска могила? Къде си видял монголец така да му се смени физиономията, че да замяза на нас?
Не ми цитирай смешната теория на Златарски и сие, ами чети какво показва генетичното изследване за нашата кръв. А то е, че ВСЕКИ ПЕТИ БЪЛГАРИН носи в кръвта си уникален САМО за българите ген, който е на 7800 години! И този ген е изявен в най-подчертано при нас!
Панимайш ли другарю Глишев? Панимайш?
След като се запознаеш с генното изследване на проф.Кременски тогава намери написаното от проф. Куев, който си е баш специалиста по проблема, свързан със измислените славяни. Чети и МИСЛИ, Глишев.
Лесно е да бъдеш папагал, но трудно е да си човек.
цитирай
18. mglishev - Какви ти тук рецитации :)
13.03.2010 13:52
Ужас, от тая "Азбучна молитва", с която се червях пред съучениците, че се и запъвах, ми причерняваше пред очите :)
Но като стана дума за нея, последно я рецитирахме с момчетата миналото лято в Словакия. Местните, кой знае защо, разбираха текста, че даже се и вълнуваха. Пък не знам баш словаците да са траки. Да не говорим за текста на Молитвата, където си пише: "Летитъ бо ныне и словянское племе..."

Иво, нещо си се омотал в схващането на фактите. Само всеки пети в страната ли е истински българин? Да не се окаже, че четирима от петима тукашни имат тюрко-алтайски произход с щипка славянски пипер за вкус? А петият е с... индийски гени.
А за черепната възстановка на ичиргу боила Мостич или за българските оръжейни погребения в зоната от Дон до Стара планина в VІ-VІІІ в. явно и не подозираш, та по-добре върви да си играеш.
цитирай
19. анонимен - Иво
13.03.2010 14:14
Не, Глишев. Всеки пети е с ген на 7800 години, а при другите четири генът сигурно е по-стар, но още учените не са го открили. Ще го открият, не се кахъри.
Така че, върви да баламосваш децата до трети клас. Нали на тях преподаваш в училище?

А за черепа на оня измислен монголоид въобще не ми пиши, защото много ще се смея.
цитирай
20. mglishev - Мда,
13.03.2010 16:26
но защо ли се учудвам, автохтонщината напоследък е мода. Ама те щуротиите по хората ходят, не по гората.

Как пък тоя ген не е на 7900 или на 7700 г., бре таз генетика каква точна наука била... на това сигурно биолозите доста биха се учудили. Щото една точно датирана генетична промяна отпреди 7800 г. би била цяла новина за тях. Това в кое научно-популярно списанийце или сайт на уфолози го прочете, бре ;)

Охооо, измислен... разбира се, всички данни, които не подкрепят автохтонизма са измислени.
цитирай
21. saradiva - 14.MG
13.03.2010 20:06
Ще ти отговоря дума по дума, М.G., но нека ти подчертая нещо, което великолепно знаеш:
Общностите може да бъдат с
РАЗЛИЧНИ НАЗВАНИЯ, НО ЕТНОСЪТ НЕ СЕ ОПРЕДЕЛЯ САМО СПОРЕД ТЯХ!
Има артефакти, следи от бит и култура, поселищен живот, сведения в извори, погребални обреди, вярвания и так далее…
>„защото и ахейците, и траките са само първата вълна на индоевропейските нашествия в Европа.”
Е, ами тогава що за понатие е това - „ахейски гърци.”, което си употребил ред по-горе?!
Все едно да кажеш „тракийски славяни”!
>„Гърците днес все още говорят гръцки, който има пряка връзка с ахейския гръцки от линеар "Б"”
Аха – все още! А траките на какъв език са говорели и какво е станало с него? Или и те като българите, кривокраките слабаци недни, само да ги лисне славянското море и се стопяват…. И как тъй от тез мощни славяни една кратунка няма останала?! Все български и тракийски артефакти! Защо ли…
>„От траките нещо я е оцеляло до VІІ в., я не.”
Ами дай генетичен анализ да го видим или ти си всевиждащ бог?
Пък ей го на – Херодот, взел че написал - траките са най-многобройният народ след индийците. Как изчезва такъв народ бе, МG? Че то този Балкански полуостров като Бермудски триъгълник! Много народи, много нещо им изчезват на учените и то все тук! Само гърците и славяните – силни и непретопими! Пък и славяни, и гърци никакви ги няма по карти с държави, или споменати в извори! Къде са? Пък гледам, божем Тракия и България си ги има.
>„А на Балканите българска държава е образувана тъкмо в VІІ в.”
Айде бе! Ами Анастасий Библиотекар какво ще го правим?! Ще го изхвърлим ли, библиотекарят му неден /май колега ти се пада при това, а?/
Нали се сещаш: „по името на тези българи, тя е наречена България” за държавното образувание, включващо Тесалия, Илирия, Дардания и двата Епира? Иде реч за ЧЕТВЪРТИ ВЕК. Или за този факт не смееш да гъкнеш, че ще ти се карат, а?
>„Българите са споменати за първи път през 4 в”
И какво са правели, докато се роди Кубрат на другия край на света?!
цитирай
22. saradiva - 14.MG - продължение
13.03.2010 20:08
>„Българите са споменати за първи път през 4 в”
И какво са правели, докато се роди Кубрат на другия край на света, а?
>”За българи в Античността не се споменава.”
Значи етномаркера им го спуснаха от Космоса.
>”И за траки в Средните векове не се споменава. Вместо това се говори за славяни и българи. Защо ли...”
Да си споняш нещо за падането на тракийския епископат, за разрушаването на църкви на първохристияни и т.н., за гонения на ереси и прочее. Или и ти ще започнеш да разказваш творбата за „покръстването” на БГ-народ…
МG никъде не са споменати „славяни”, а „словени”. Разликата е огромна! – да си чел някъде за езичници-словени. Аз не съм, което ми подсказа, че става въпрос за етноси, ИНДИКИРАНИ КАТО ХРИСТИЯНИ. Разтърсих се и се оказах права. Нещата вече звучат далеч по-аргументирано от натъпкването зорлем на етносни характеристики и несъществуващ бит . Ама мисли повече, докато четеш!

>„славяно-българския етногенезис на съвременната ни нация+

Дай доказателства за съществуването на славянски етнос, тогава ще се съглася с тази измишльотина!

>”В крайна сметка повечето днешни европейски народи са наследили различни нашественици от епохата на Великото преселение. В това отношение българите, сърбите, маджарите, англичаните, французите и прочие имаме обща съдба.”
Нямат обща съдба, защото само българите са си създали България и после още няколко след 4в.... И дефиницията ти не е коректна – правилната е: народите приемат имената на ЗАВОЕВАТЕЛИТЕ си, не на нашествениците! Никога славяни не са завладявали българи…

>>>„Това не бива да се пропуска.”

И аз тъй викам…
цитирай
23. анонимен - Привет Глишев!
13.03.2010 21:11
Разбирам позицията ти Глишев...
Според теб палеоевропейците от Варненския некропол, като поживели, поживели малко край Черно море решили и изчезнали, демек освободили територията на днешна България за да дойдат ... траките.
После траките като поживели, поживели и те в 7-ми век решили и те да изчезнат от днешните ни земи.
Смешно е това твърдение, защото нашата земя е пълна с артефакти т.е. с
документи доказващи, че една част от от населението на Балканите никъде не е ходило през последните 8 хиляди години. Но ти Глишев не искаш да видиш това!
Гръците припознават точно културата на минойски Крит за своя, и това го пишат на много места.
Глишев, каквото е било на Балканите през 970 година същото е и през 1870!
Народите са същите и враждата и претенциите между тях е същата, само империята е различна!
Тюркската теория за нашия произход е създадена точно след 1870 година!
А защо? Можеш веднага да си отговориш като видиш картата на Българската екзархия, т.е. териториите населени с етнически Българи.
Тюркската теория за нашия произход обслужва чужди имперски интереси!
И както виждам, такъв млад българин като теб Глишев е попаднал в клопката
на враговете на България. Жалко за което!
Поздрави!
цитирай
24. saradiva - 18.МG РАЗОЧАРОВА МЕ! Аз си мислех за оригинала!
13.03.2010 22:31
Рецитираш значи. С момчетата. Браво, момчета!
>”Местните /в Словакия/, кой знае защо, разбираха текста /”Азбучна молитва”/, че даже се и вълнуваха. Пък не знам баш словаците да са траки.
И аз не знам! Питай търговеца Само или йезуита Бернолак. Пък Щур ще ти разкаже нещо и за лошото чешко влияние върху АВТЕНТИЧНИЯ КНИЖОВЕН словашки.
В Словакия ли са баш словаците? Не бяха ли в Русия?
А-а-а-, те там бяха "славяни-и-и". Ясно.
>„Да не говорим за текста на Молитвата, където си пише: "Летитъ бо ныне и словянское племе..."
Е-ех, пък аз си мислех, че си им рецитирал оригинала, а не побългарена руска тройно преварена редакция. Но, ако се докопаш до предполагаемо най-малко нашарения от руската шарка препис от руски ез. /12 в./ тогава ми говори.
Да го видим ние кое е туй славянско племе – от къде иде и накъде лети като Червени ескадрони през историята!:)).
Сигурно към кръщението – за което няма пукнат извор да го докаже!!!
Айде, стига толкоз, че дружките чакат… Събота вечер е..
цитирай
25. mglishev - Едно си Сара знае, едно си Дива бае :)
14.03.2010 10:38
хиляди пъти е обяснявано как и защо оцеляват българските текстове тъкмо в Киев и Москва, а дилетантите все си дуднат за някаква конспирация... Ама то какво ли се учудвам, някои хора си вярват и в рептилоиди.
цитирай
26. saradiva - 25.MG
14.03.2010 11:23
Някои неща са обяснявани хиляди пъти, за да се научат добре - като аксиоми! Само че словото не е математика и търпи импровизации. И който го възприема, без да мисли, чете библия или слуша папата...
цитирай
27. mglishev - Аз съм си сухар
14.03.2010 11:24
Според мен едно мнение или е вярно, или не. Импровизациите са чудесно нещо, но вървят главно в джаза.
цитирай
28. saradiva - :))
14.03.2010 12:43
Значи науката е просто умение да се преписва и преразказва. Тъй де - рецитира...
цитирай
29. анонимен - науката е наука
14.03.2010 13:46
обратното на неграмотност
цитирай
30. saradiva - 29. анонимен - науката е наука
14.03.2010 14:48
Науката не е обратното на неграмотност. Има много грамотни хора, които не правят наука. Пък и не е задължително. Ето на - в момента слушам Теодосий Спасов, той няма принос към науката, ама означава ли, че е неграмотен?! Не! Пък ако не те мързи и може да попрочетеш поне едно интервю с него, ще разбереш, че той си задава много от въпросите, които в учебниците ти ги няма! Пък са най-важните, които трябва един човек да си зададе, за да премине от ниво "Хрумки и семки" на ниво "Мислене и познание"...
И още нещо, за друг път да знаеш:
Обратното на "неграмотност" е думичката без "не" - грамотност. Семантичното отношение между двете думи е антонимия. Така пише в учебниците. Какво можеш да направиш, ако решиш да свършиш нещо научно, тръгвайки от тази писта? Идеи - бол! Например вземи да спретнеш нов терминологичен речник на българската граматика, в която термините да са с български, а не с елински произход. В помощ мисля, че ще ти бъде дядо Балабанов, както и целият отбор пуристи...:):):)
цитирай
31. mglishev - Не,
15.03.2010 22:23
науката е прилагането на точни критерии за преценка на фактите.
цитирай
32. saradiva - Упс! Обърка учебниците!
17.03.2010 06:23
Виж, отворил си Наръчник за криминалиста, Раздел VIII Прилагане и тълкуване на правото...

Елементарно, Уотсън!

„Науката е система от знания или препоръчителни практики, които са в състояние да доведат до прогнози или предвидими резултати. Науката се отнася към висококвалифицирани работни техники и практики.”
Тази част на дефиницията за наука се нарича Кама Сутра-абзац, тъй като древните са открили, че сутрите, често са свързани с кама, ама дхармата е за малцина. Други изследователи обаче смятат, че абзацът е наименован така, защото има близко звучене с част от дефиницията за Кама Сутра - науката за любовните техники и практики.:):):)

Втората част от дефиницията за наука е озаглавена:
Prajna Paramita Mantra /Сърце на Мъдростта/ - представя сърцевината, най-важното от определението за научно занимание, сиреч правене на наука. :):):) Ето акценти от тази част:
„Науката е постоянно усилие да се придобие и увеличи човешкото познание и разбиране, посредством строги научни изследвания. Използвайки контролирани методи, учените търсят и събират доказателства за физически или обществени явления.”

Разбра ли, М.Г. – науката е постоянно усилие, за да СЕ УВЕЛИЧАВА знанието. Тя е важна за хората РАБОТА, а не някаква безполезна броеница от буквички пред името, декламиране на овехтели фрази от по-миналия век. Науката не е суркане на постали из мухлясали кабинети и не е дебнене пред компа, за препирните по история на дилетантите от плебса. Казват, че останали без работа активисти в БАНята, начело с Гесер Курултаев спрятали акция „набиване на канчета” на всеки, който се усъмни в монголския си произход и прякото си роднинство с Ичиригу Манул. Всички техники и практики на борбата срещу идеологическата диверсия били разрешени…
Ама аз не им вярвам на тези, дето го разправят туй. Това ще да е пак неква конспир. теор, разпространявана от Дирекция на обновата…:):):)

цитирай
33. saradiva - За уйдурдисването на „ак будун” и „кара будун”
17.03.2010 06:24
И тъй като има хора, които не разбират добре шегите /ми/ и за да не ме обвинят, че си измислям нови дефиниции, да уточня:
дефиницията за „наука” беше заигравка и никой да не декламира тази заигравка пред екзаминатор, че ще копа домати цело лето у Вакарел. Барабар със кама-сутрите и сърцата на мъдростите :):):)

В тази заигравка се видоха „методите”, чрез които са написани червейно-остарелите исторически стъкмистики, преподавани на поколения българи, включително и на днешните ученици. Вземат се няколко ключови думи и изрази, „описани в поръчката” : „тюрки”, тюрко-алтайски, „хан”, тангри-мангри, и прочее; избира се една обширна територия из азиатските пущиняци и … айде-е-е , тръгват точно от там нашите деди-кривокраките диваци, та да дойдат ей точно тук на, на пъпа на Балканския полуостров, за да си спретнат Велика държава. Цяла Азия малка им се видя, че препускаха със скорост 60 км в година чак до тук. Пет надписа и стотици томове измищльотини хрантутят тази теория. Затова сега от Брюксел не дават и цент за нашите професори, признати само в Москва и в Петербург. Щото евро-парите са за наука, а не за уйдурдисване на „ак будун” и „кара будун” и изследване на лир-тюркски език, дето го говорели не знам кои ури…

Българската История и като социал-политическа и като хуманитарна наука е станала по догматична и от Хр.църква. И подобно на нея е скована от канони и аксиоми, които се отбраняват като филиоквето във Ватикана. Т.нар. български научни работници /с червени потници/ досущ като поповете, изцяло се опират предимно на старите разказвачи на истории - Омир, Херодот и други акини, трубадури, гайдари, шехерезади, и италианските кавърмайстори.
Слава Богу, има и изключения. Май повечето живеят навън…

Аз не се занимавам с наука /виж дефиницията/. Ама историята ми е стара любов и няма да се примиря да я обиждат разни смешници като си я стъкмяват по поръчка. Щото тъй и мен обиждат, и всички останали българи.
цитирай
34. letopisec - saradiva
19.10.2011 17:35
че доматите не се ли копаха най-вече в Тракийската низина, защо... във Вакарел?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: saradiva
Категория: История
Прочетен: 1021008
Постинги: 21
Коментари: 2080
Гласове: 4815